dissabte, 17 de setembre del 2011

Yifeng

La Txell és de la mateixa província on va néixer la Farners, de Jiangxi. La Farners va néixer a Fuzhou i la Txell a Yifeng. Tenint en compte com és de gran la Xina, és sorprenent veure que els seus orígens són tan a prop. És cert que Jiangxi és una de les províncies amb més orfenats, al costat de Hunan, Guangdong, Fujian, etc. En aquest mapa estan marcats els orfenats de Jiangxi:
 Un cop més, trec informació del blog amic Con el corazón en China (moltes gràcies!):

El orfanato de Yifeng se encuentra en la ciudad de QiaoXi, condado de Yifeng, en la jurisdicción de Yichun. La ciudad está al oeste de Nanchang, la capital de la provincia de Jiangxi, a 2,5 horas por carretera.
El condado de Yifeng está situado al sur de la montaña Jiuling.
Se fundó durante los años 222 y 229 aC. Cuenta con más de 1780 años de historia.
La superficie total es de 1935 km cuadrados y tiene una población de 280.000 habitantes.
La temperatura promedio es de 17,1 grados y la precipitación anual de 1720.6 mm.
Se encuentra sólo a 13 kilometros de distancia de la vía férrea más cercana.
La superficie forestal representa un 64,6% de la zona del condado. El bambú es muy importante en esta zona. Hay 1.899 embalses, que sirven como reserva de agua.
Hay 76 tipos de minas en la zona (carbón, porcelana, arcilla, barro a granel, el oro, la plata...). Hay más de 20 principales puntos de interés y lugares históricos.
Este orfanato empezó las adopciones internacionales en 2004. Algunos de los niños del orfanato de Yifeng estan en familias de acogida y otros residen en el mismo orfanato.


Ens hauria agradat molt organitzar una escapada des de Nanchang fins a Fuzhou, per visitar el poble i la família d'acollida de la Farners, però tot fa pensar que seria massa complicat. Les distàncies a la Xina són llargues i difícils, i sobretot, anem amb tres criatures. No ens podem permetre afegir complicacions al viatge. Finalment hi hem renunciat. Quan les nenes siguin més grans ja hi tornarem! ;-)
Marxem el dia 13 d'octubre cap a Beijing (Pequín). El 16 agafem un vol intern fins a Nanchang. El 17 coneixerem la Txell i ja estarà amb nosaltres per sempre. Uf!... Ens quedarem a Nanchang fent tràmits i visites fins el dia 22, que agafarem un altre vol intern fins a Shanghai, ja que allà hi ha consolat espanyol. Estarem a Shanghai fins el dijous 27, que agafarem un avió fins a Barcelona! Déu n'hi do! Només pensar en el viatge ens ve vertígen. Tenim moltíssimes ganes! ... i també estem una mica "cagadets", normal.

2 comentaris:

  1. Yifeng, Yifeng,, la ciudad que vio nacer a mi Marta Lugao. Cerraría los ojos y viajaria con mi mente hacia allí ahora mismo. Es una ciudad curiosa, para mi llena de china. Yifeng es china misma. Cuánto me alegro de que os quede tan poquito para viajar,, si eso está ahi,, qué nervios...Os deselo lo mejor de lo mejor,, a todo el grupo. Mucha suerte con vuestras niñas,, y niños si los hay, que son maravillosos todos. Danos noticias, porfi.
    Un beso muy grande
    Rosa, Arturo, Natalia y Marta Lugao con Gonzalo Min en el corazón

    ResponElimina
  2. Gracias Rosa! Estamos muy nerviosos y ilusionados. No iremos a Yifeng, nos quedaremos en Nanchang, pero me ha encantado lo que dices de la ciudad de nuestras peques.
    Os iremos informando, que sabemos que los que hemos vivido esto nos encanta revivirlo siempre.
    Un abrazo a todos!
    Esther

    ResponElimina